Bespreek je klacht!

Cholly wil dat haar cliënten zo zelfstandig mogelijk worden op alle terreinen. Begeleidingsplannen, oefeningen en methodieken zijn daarop gericht. Gelukkig zijn cliënten meestal tevreden. Toch kan het gebeuren dat niet zorgvuldig gehandeld is of wat anders had gekund. Zo’n gebeurtenis waarvan je denkt: dit had niet zó gemoeten of gemogen. Wij vinden dat klachten en problemen in de begeleiding en samenwerking voorkomen moeten worden. En als het dan toch gebeurt en je hebt een klacht? Dan vinden wij dat we hier open met elkaar over moeten praten. Het is belangrijk dat je weet wat jij kunt doen als je een suggestie of klacht rondom de begeleiding of samenwerking hebt.
 

Daarom is een Interne Klachtenregeling Cholly opgesteld. Komen we er samen niet uit? Dan is het belangrijk te weten dat Cholly is aangesloten bij de Externe Klachtencommissie van Klachtenportaal Zorg. • Externe Klachtencommissie bij Klachtenportaal Zorg, zie: Klachtenportaalzorg.nl • Voor klachten in kader van de WZD (Wet Zorg & Dwang) kun je sinds 2021 ook terecht bij het Extern Klachtenportaal

Kwaliteit

Samen met jou bespreken en bepalen we je doelen en de stappen om die te bereiken. Je begeleider zegt het als het goed gaat en moedigt je aan als het even tegenzit. Zo helpt Cholly je om steeds zelfstandiger en sterker te worden. Kwaliteit leveren is een belangrijke eis die gemeentes en zorgkantoren en cliënten stellen (mogen).

Sinds maart 2018 is aan Cholly het HKZ-certificaat voor kleine (zorg)organisaties toegekend. Wij zijn blij en trots op deze erkenning en certificering van onze kwaliteit. Jaarlijks krijgen wij een externe audit van het Keurmerk Instituut, waarbij normen en werkwijze door extern adviseur(s) getoetst worden

Voor de regio Rijk van Nijmegen is Cholly één van de 54 zorgaanbieders die voor de periode 2018 -2021 een raamovereenkomst heeft verkregen. Wij zijn in 2017 met een ‘goed’ beoordeeld op werkwijze, resultaten en zorgvuldigheid door de aanbestedingscommissie. Voor de periode 2022-2025 is de raamovereenkomst WMO in 2021 verlengd.

​Cholly is aangesloten bij de BvKZ en staat ingeschreven in het kwaliteitsregister van de BvKZ. Om daarin opgenomen te worden, moet je aan aantal eisen voldoen. Wij wijzen cliënten met PGB op de voordelen van een lidmaatschap van de belangenvereniging PER SALDO zie: PGB- Per Saldo

Zijn cliënten tevreden over onze aanpak en inzet?

Als een cliënt niet tevreden is, horen we dat graag — zo kunnen we verbeteren. Sinds 2018 doen we bijna jaarlijks een kort tevredenheidsonderzoek (CTO) onder onze volwassen cliënten. De gemiddelde beoordeling: een 8,5 in 2018, 2019 en 2020. Daar zijn we trots op! Voor een samenvatting van 2018–2019: ‘Zijn cliënten tevreden?’. Enkele citaten uit de onderzoeken:
“Wat prettig is, dat je de vrijheid krijgt om jezelf te zijn. Je bent zelf in control over welke rol de begeleiding voor jou moet spelen”
Stuur mij een bericht via Whatsapp