Bespreek je klacht!
Cholly wil dat haar cliënten zo zelfstandig mogelijk worden op alle terreinen. Begeleidingsplannen, oefeningen en methodieken zijn daarop gericht. Gelukkig zijn cliënten meestal tevreden. Toch kan het gebeuren dat niet zorgvuldig gehandeld is of wat anders had gekund. Zo’n gebeurtenis waarvan je denkt: dit had niet zó gemoeten of gemogen. Wij vinden dat klachten en problemen in de begeleiding en samenwerking voorkomen moeten worden. En als het dan toch gebeurt en je hebt een klacht? Dan vinden wij dat we hier open met elkaar over moeten praten. Het is belangrijk dat je weet wat jij kunt doen als je een suggestie of klacht rondom de begeleiding of samenwerking hebt.
Daarom is een Interne Klachtenregeling Cholly opgesteld. Komen we er samen niet uit? Dan is het belangrijk te weten dat Cholly is aangesloten bij de Externe Klachtencommissie van Klachtenportaal Zorg. • Externe Klachtencommissie bij Klachtenportaal Zorg, zie: Klachtenportaalzorg.nl • Voor klachten in kader van de WZD (Wet Zorg & Dwang) kun je sinds 2021 ook terecht bij het Extern Klachtenportaal